مبل استیل راحتی

مبل استیل راحتی یکی نوع از سبک های مبلمان منزل است که در اصل سبکی از مبلمان است که ما بین مبل استیل و مبل راحتی قرار می گیرد.

مبل راحتی و استیل دارای چه تفاوت هایی هستند؟

مبل ها نقش مهمی در طراحی و چیدمان خانه دارند.مبل ها دارای تنوع و سبک های زیاد و متنوعی هستند که انتخاب آن ها را برای ما سخت می کنند.دو مدل معروف مبل ها،راحتی و استیل هستند که هر کدام سلیقه و مشتری خاص خود را دارند که ما در این مقاله تفاوت مبل راحتی و استیل را به شما بازگو می نماییم.

 

مبل راحتی داری چه مزایا و ویژگی هایی می باشد؟

همان گونه که از اسم این مبل پیداست این مبل بهترین نوع برای استراحت می باشد.بیشترین تمرکز در طراحی این سبک مبل ها بر روی راحتی آن ها بوده و به همین دلیل به نسبت مبل استیل یا سلطنتی از زیبایی کمتری برخوردار می باشد.از مزیت های این مدل مبل ها می توان به راحتی زیاد و قیمت مناسب تر آن اشاره نمود.

 

آیا کاناپه همان مبل راحتی می باشد؟

خیر،معمولا کاناپه ها کوچک تر از مبل های راحتی می باشند و بازو ندارند.کاناپه ها بیشتر به صندلی های معمولی شباهت دارند تا مبل.

 

مبل های راحتی از چه موادی ساخته می شون

در اغلب اوقات مبل های راحتی از چوب ساخته می شوند.اما در برخی اوقات بدنه و غالب آن ها با ترکیب پلاستیک و چوب ترکیب و ساخته می شوند.بر روی بدنه آن ها نیز بالشتک های مخصوص قرار می گیرند که جنس آن ها از پر یا فوم با دوام می باشد.

 

مبل استیل چیست؟

این مبل ها همان گونه که از اسمشان پیداست معمولا برای ظاهر و زیباییشان مورد استفاده قرار می گیرد.مبل های استیل دارای نشیمن گاه راحتی به نسبت مبل های راحتی نیستند.مبل های استیل اکثرا از چوب ساخته می شوند.این مدل مبل با اسم سلطنتی هم شناخته می شوند و اکثر چوب های بکار رفته در این مدل گردو و درخت راش می باشد.چند مدل مبل استیل که می توان نام برد: مدل مصری،دورو منبت،مبل استیل دسته چوب و پارچه و … .

 

تفاوت های مبل استیل و راحتی

۱.طراحی:مبل های استیل(سلطنتی) الهام گرفته از سبک های قرن ۱۹ام و قبل از آن می باشند و بر طبق اصول آن طراحی می گردند.اما مبل های راحتی پس از قرن ۱۹ ام پدیدار شدند.طراحی این مبل ها اکثرا جدید و شباهتی به مدل های قدیمی ندارند.

۲.چوب مورد استفاده:چوب مورد استفاده در مبل های سلطنتی بیشتر از چوب های تیره می باشند.به دلیل استفاده بیشتر از چوب مبل های استیل معمولا سنگین تر می باشند و به طور معمول مبل های راحتی کوچک و جمع و جور تر و سبک تر هستند.

۳.موارد استفاده:مل های استیل به علت نوع طراحی که دارند بیشتر در خانه ها و دفاتری که از سبک های قدیمی الهام گرفته شده اند مورد استفاده قرار می گیرد.

 

عوما  هر مدل مبل دارای سلیقه و طرفداران خاص خود هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *